Ինձ համար շատ հետաքրքիր համեմատություն ա, ու ես ընտրում եմ Վրաստանը. թեև երբեմն կարծես թե նույն միտքն ա, բայց ճոռոմություն չկա, որի տակ շատ հաճախ քողարկվում ա գործ չանելը: Իսկ ակտիվ ուսանող անհատից լավ բան ես էս կյանքում քիչ գիտեմ:
The overview of main objectives of primary and secondary education as defined by legal acts
Armenia
- To create favourable conditions for the manifestation of the citizens’ intellectual, spiritual and physical abilities, their education and development;
- To develop learners’ fundamental knowledge about the nature, society, technology, production and ecology, creating the necessary conditions for their self-education and self-development within the system of continuing education; /Էս երկու կետերում հա խոսվում ա նպաստավոր պայմաններ ստեղծելու մասին: Է հա, շատ լավ ա, բայց մեկ ա չեք ստեղծելու, ավելի լավ ա «ստեղծեք» անհատ, որն ինքն իր համար էդ պայմանները կստեղծի: Երևի շատ ինդիվիդուալիստ եմ: Ի տարբերություն սրան, վրացիք ասում են մենք մտածող, վերլուծող մարդ ենք սարքելու:/
- To form both individual and citizen personality, attached to the universal and national values, national cultural, moral, and psychological legacy of active citizenship;
- To implement a comprehensive programme of military-patriotic education and basic military training of students.
Azerbaijan
- To guarantee acquiring a general concept of knowledge, obtaining necessary knowledge, vital abilities and habits, and prepares pupils and students for life and work activity;
- To give pupils an opportunity for physical and intellectual development, form their civic awareness on the basis of healthy life style and civic values, respecting national and worldwide values,
- To define pupils’ rights and duties towards the state, family, and generations.
Georgia
- To prepare pupils to gain the ideals which are described in the national educational framework;
- To create the basis for learning and the conditions for study and further studies, across the domains of intellectual and physical learning and achievement;
- To develop literacy skills and the ability to solve mathematical assignments of average difficulty and to receive and analyse information;
- To build knowledge (information) and develop the skills and interactions, useful for their future /շաշություն;-Ճ /;
- To align studies with international standards;
- To prepare students for decision-making, analytical and research skills and to work in teams;
- To become enquiry-based and active in learning;
- To develop attributes and skills in citizenship, civic awareness, and tolerance based on liberal-democratic values and respect for cultural values;
- To raise awareness of the requirements for healthy living /էս շեշտադրումը դուրս գալիս ա/;
- To develop roundedness, including independence with perspectives on national and universally-declared virtues and qualities /ազգայինի ու միջազգայինի զուգահեռությունն էլ միանշանակ կիսում եմ/.
European Commission, Directorate-General for Education and Culture (2011) Study on Teacher Education for Primary and Secondary Education in Six Countries of the Eastern Partnership: Armenia, Azerbaijan, Belarus, Georgia, Moldova and Ukraine. Brussels
No comments:
Post a Comment